Een rustig weekje! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu Een rustig weekje! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu

Een rustig weekje!

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia!

Deze week was een rustige week. Na drie dagen lekker aan het strand gelegen te hebben moest ik weer naar stage. Op stage was het wel een drukke week. Alle kinderen kwamen deze week weer en daarnaast was het tijd om aan mijn opdrachten te beginnen. `s middags als ik thuis kwam begon ik aan het warm eten. Dit is wel vroeg maar voor energie heb ik het nodig. ´s Avonds maak ik dan nog een geroosterd broodje en zo verdeel ik het eten over de hele dag. Door de warmte heb ik veel energie nodig en ook op stage heb ik het meer als nodig. Na een lekker flink bord warm eten ben ik deze week ook hard aan de slag gegaan om aan mijn opdrachten. Voorbereiden, bijwerken en soms zelfs afmaken. Verder heb ik wat opdrachten vanuit stage gekregen die ik ook moest maken. Ook aan deze ben ik begonnen en heb ik al afgerond.

Vrijdag was de zwaarste dag maar ook de leukste. Om 7:15 kwam ik op stage en stond rustig mijn ontbijtje te maken toen ik opeens mijn collega hoorde gillen. Ik ging kijken en ze beweerde dat er een slang of leguaan/salamander binnen op het kleed zat. Deze had ze dicht geklapt dus kon ik hem niet zien. Ik een bezem uit de schuur gehaald en wij de deken dichtgeklapt, toen nog een duwtje gegeven om te kijken of het beest er uit kwam. Maar nee het bewoog enkel. En nu? We waren allebei niet zo dapper om het kleed op te pakken en naar buiten te schuiven. Nou dan maar met de kinderen buiten spelen en mijn collega is voor de deur naar de mat blijven kijken tot de taxi chauffeur kwam die ons maar even moest helpen! 20 Minuten later kwam onze reddende engel! Met een hark hebben we het kleed naar buiten gegooid en uitgeschud en toen kwam…. Er helemaal niets! Er liep niets uit het kleed! Wij nog even extra geschud maar nee helemaal niets?! Nog snel even binnen gekeken maar nee, daar was ook niets te zien. Ja en toen? Voelde ons toch wel een beetje voor schut staan…. De rest van de dag hebben we lekker gewerkt en aan het einde van de dag, toen de taxi chauffeur de kinderen weer kwam ophalen had hij nog een leuke boodschap voor ons. Omdat we veel lawaai hadden gemaakt kon het beest nog binnen zitten!! We hebben niets meer gezien, maar wie weet wat ons volgende week te wachten staat! ;)

Verder ben ik de hele week lekker op tijd naar bed gegaan. Een avond ben ik samen met Madelon wezen wandelen, een avondje wezen hardlopen en een andere avond hebben we spelletjes gedaan. Vandaag zijn we met z´n 5e naar de grotten van Hato. Het was erg gezellig en wel leuk om te zien. Verder was het niet zo interessant maar we hadden een hele leuke gids! Vanmiddag hebben we lekker bij Saint Tropez gelegen en net gezellig met familie geskyped! Nu even lekker avond eten en de rest van de verhalen horen jullie volgende week wel weer!

Ajo!

  • 16 Maart 2014 - 00:41

    Jaap :

    Leguaan of salamander !!!
    Bangscheten zker !!!!

  • 17 Maart 2014 - 19:53

    Erica:

    Kijk..dat zijn nog eens mooie verhalen en avonturen!! En jaa..waar het beest nu is gebleven..?? tja...blijft een vraag....maar leuk hoor....verslagen maken, genieten van het land en vrije tijd, met de kids bezig zijn en ook nog eens lekker bakken ed....Hoop dat je je ritme een beetje gevonden hebt, lieve groetjes enne...toytoytoy xxxx

  • 17 Maart 2014 - 21:47

    Oma Diny:

    wat een avontuur zo beleef je nog eens iets ,en wat zal je lekker bruin worden .
    eric zegt leguanen zijn lekker om te eten liefs van ons Oma en Opa

  • 17 Maart 2014 - 22:17

    Papa En Mama:

    Wat een leuk verhaal zeg en wat hadden wij jullie graag willen horen gillen haha

  • 18 Maart 2014 - 17:59

    :

    haha nee ik zou het eerder dappere helden op sokken noemen:)

    En jaa waar die nu is, niemand die het weet haha, misschien zijn ze hem vandaag wel tegen gekomen maar dat hoor ik morgen dan!

    En zo beleef je idd nog eens wat haha, ik hoorde dat ook vanmiddag dus denk dat ik er binnenkort maar eens even eentje op ga eten!


  • 19 Maart 2014 - 21:23

    Leny Boere:

    Ha Eline,
    Volgens mij heb je het prima naar je zin! Leuk hoor!!
    Groetjes ook namens Ton,
    Leny Boere

  • 20 Maart 2014 - 10:39

    Je Lieve Klasgenootjes + Erik!!:

    Heeeeee Elientje,
    Wat leuk om te lezen hoe je het hebt daar. Wij zijn echt jaloers op het mooie weer, strand en je bruine (rode) kleurtje! We hoorden van Irene dat je weer eens geen mail terug krijgt van Marga, we wachten haar vanmiddag op na school. Komt goed. Leerplichtambtenaar komt er ook bij staan. Haha grapje. Hoe zijn de kinderen op je stage? Net zo leuk als in Bosnië?
    We missen je droge papekop grappen. We zijn benieuwd naar meer foto's (Charlotte wilt graag foto's van mooie donkere mannen). Hoe benut je je tijd? Al wezen snorkelen? Wat voor eten heb je daar, Mac Donalds?
    We vinden het heel knap van je dat je het daar zo goed doet en dat je het zo naar je zin hebt op je stage.
    Volgend jaar moet je trouwens gitaar spelen tijdens het id festival. Het wordt zo vreselijk. We sturen je wel een filmpje van het eindresultaat.
    Heeeeeel veel liefs en regenbuien uit Nederland!
    Xxxxxxxxx je lieve klasgenootjes!

  • 20 Maart 2014 - 18:16

    :

    Hoooooiiii klasgenootjes!!!

    Super leuk om even wat van jullie allemaal te horen en wat een leuke foto !! Het weer is hier heerlijk eerst even wennen maar nu genieten

    Haha jaa nee die e-mails beetje jammer maar ja gelukkig heb ik jullie nog :D Voor Charlotte zou ik foto's van mooie donkere mannen opsturen en andere foto's zal ik ook even op de mail zetten!

    Op stage heb ik het enorm naar me zin! Het is een leuke groep waar veel interactie is. Geen een dag is saai en in de middag zijn we altijd helemaal moe en hebben we veel moeite om weer op gang te komen:$ Ik kan nu een aardig woordje Papiaments en ik kan de kinderen nu veel beter begrijpen als ze me roepen of gebaren maken omdat ze weten dat ik hun niet altijd versta. Hetzelfde doe ik naar hun. Ze meenemen en gebaren maken als we even ergens niet uit kunnen komen met woorden (we spreken hier vier talen door elkaar, Nederlands, Spaans, Papiaments en Engels).

    Verder word ik ook goed begeleid, leuke collega's en krijg ik echt de kans om ook dingen uit te doen en te leren.

    In me vrije tijd ben ik veel op het strand te vinden (en ook al gesnorkeld), maar doe ook leuke dingen met wat vrienden. Ook gaan we regelmatig uit of doen we gewoon gezellig spelletjes!

    Het eten is hier heel verschillend. Ik heb tot nu toe voornamelijk pasta, rijst, kip, brood en crackers op of Antilliaanse koekjes die ik krijg op stage (hhmmm)) Ook is er vlak bij mijn huis een groente/fruitmarkt met fruit rechtstreeks uit Venezuela waar je heel goedkoop van alles kan krijgen onbewerkt en super lekker! Er is hier zelfs een Albert Hein! Maar er is inderdaad ook een Mac Donalds, KFC, Burgerking, Dominos Pizza en de Pizzahut! Je kan hier zelfs een Hollandse puntzak patat halen (maar dan wel Dutch friets genaamd)! En voor als je even geen zin hebt om te koken kan je ook bij ons in de straat ook een dag hap halen. Dit is vlees groente en aardappels of pasta, elke dag verschillend, gezond (meestal dan) en goedkoop.

    Hahaha ik had al een filmpje gezien via Whatsapp maar wil het echte optreden wel even zien hoor. En over dat gitaarspelen, daar hebben we het nog wel een keer over haha.

    Voor nu de zonnige groetjes vanuit het warme Curacao en voor jullie het weten kom ik gewoon weer droge Papekop grappen vertellen!

    Ajo!

    xxxx

  • 20 Maart 2014 - 18:17

    :

    hooi Leny en Ton,

    Ik heb het inderdaad enorm naar me zin!

    groetjes,

    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5896

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Stage in Curacao!

Landen bezocht: