Vakantie!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Deze week had ik vakantie! Vanwege wat vrije feestdagen en wat extra gekregen vrije dagen heb ik 9 dagen vakantie! Deze week zat vol met leuke dingen!

Zo zijn we afgelopen zaterdagnaar klein Curaçao geweest! Wat een avontuur was dat. In de vroege ochtend al met zijn alle op een zeilboot tegen de wind in met golven van ongeveer 2.5 tot 3 meter hoog tegen ons. Wat werden er veel misselijk en ziek. Het gekke was ondanks ik nog altijd ziek was ik helemaal nergens last van heb gehad! Na een boottochtje van zo 2 uur kwamen we dan eindelijk aan op klein Curaçao. Wat een mooi klein eilandje is dat zeg! Hier hebben we heerlijk de hele dag vertoeft en voor we het wisten was het alweer voorbij. Wil je een beetje van de sfeer proeven, hier is een filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=eLfbgZUwOWY Na een rustigere boottocht terug was deze dag alweer voorbij! Een heerlijk ontspannen dagje zou ik zeggen.

De volgende morgen was het tijd voor een heerlijk ontbijtje aan het strand. Samen met Madelon en Jana ben ik gaan ontbijten bij rock Beach. Hier kregen we een lekkere omelet naar keuze, vers geperste sap, lekkere broodjes en fruit. Na het lekkere ontbijt zijn we boodschappen wezen doen en samen met Wouter erbij naar het strand gereden. We gingen vandaag naar de Bleu Cave (blauwe kamer) helaas was het te bewolkt (ja ook hier kan het wel eens slecht weer zijn) om de blauwe kamer in te gaan dus hebben we op het strand gelegen tussen de locals en heerlijk genoten van hun gezelligheid met alle families op het strand. Aan het einde van de middag zijn we nog een stukje gaan lopen en daarna zijn we door naar westpunt gereden om leguaan te gaan eten. Helaas was de man die het verhaal van de leguaan kon vertellen ook ziek, dus zijn we weer richting huis gereden waar we lekker op het Wilhelmina plein hebben gegeten. Na nog even een lekker kopje thee bij Miles ben ik naar bed gegaan. Ik was nog altijd niet lekker... De volgende ochtend was het alweer vroeg dag. Ik ging vandaag met Jana naar dolphin academy om met dolfijnen te zwemmen! Wat was dit ontzettend gaaf! Na een korte uitleg en wat instructies mochten we het water in en om ste beurt met de dolfijn zwemmen en kunstjes doen. Voor we het wisten was het alweer voorbij. Na nog een stukje door het Sea aquarium gelopen te hebben en nog naar een show gekeken te hebben zijn we naar Mambo beach gegaan. Hier hebben we heerlijk geluncht en nog even op het strand gelegen. Na een middagje strand wilde we naar huis. Hier op het eiland geld voor de bus, hij komt als hij komt hoelaat dat zie je vanzelf wel. Voor het eerst in de maanden dat ik hier zit, heb ik toch echt 40 minuten op de bus moeten wachten! Toen de bus uiteindelijk kwam, reed deze nog om ook! Na een flinke tijd wachten en een tour over het eiland kwamen we dan eindelijk weer thuis aan! Eenmaal thuis zijn we naar de pontjesbrug gelopen en vervolgens naar Madelon. Hier hebben we met zijn alle gekookt en hebben we heerlijke lasagne gegeten! Ik was nog altijd niet lekker dus ben daarna heel snel naar me bed gegaan!

De volgende dag moest ik vroeg op staan. Vandaag ging ik samen met Madelon en Jana de Cristoffelberg beklimmen. Dit is de hoogste berg en deze kan je beklimmen. Dit moet je wel vroeg doen omdat het anders te warm word. Binnen 38 minuten waren we boven! Toen we boven even lekker uitgewaaid waren zijn we verder gereden naar de grote knip. Hier hebben we even lekker op het strand gelegen en zijn we nog even snel een kijkje wezen nemen in het landhuis van de grote knip. Onderweg naar huis hebben we boodschappen gedaan want Jana was vandaag jarig dus gingen we barbecueën! Na wat korte voorbereidingen hebben we gezellig bij de Pier gebarbequed. Het was een gezellige avond en later was het tijd om naar huis te gaan. Ik ben gelijk naar bed gegaan want ik was helemaal op.

De volgende dag ging ook weer optijd de wekker! Het was vandaa g(30 april) nog koningsdag hier. Dit werd groots gevierd. Wij (Madelon, Jana, Wouter en ik) hebben hier niet veel van meegekregen. Het bezoek van Jana zat er alweer op dus hebben we haar naar het vliegveld gebracht. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan en een rondje door de stad gelopen. In de avond ben ik nog even naar de markt geweest maar omdat ik nog altijd erge hoofdpijn had ging ik al snel weer naar huis toe. De volgende morgen heb ik lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan. Een flinke tijd naar huis gebeld en een beetje gerommeld. Om 14:00 kreeg ik een berichtje of ik mee ging lunchen. Samen met Wouter en Madelon heb ik heerlijk gegeten aan het water en de rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan allemaal en hebben we alleen ’s avonds nog een drankje gedaan bij café de tijd. Ik voelde me eindelijk weer helemaal goed na deze rust dag! Dit was maar goed ook want vrijdagmorgen had ik een introduik staan. OM half 10 ging ik duiken bij Port Marie. Dit was erg mooi en leuk om te doen. We hebben 41 minuten op 9 meter diepte gedoken boven het koraal rif. Super! Na de duik was ik erg moe en hongerig dus heb ik heerlijk een uitgebreide lunch gemaakt en ben ik nog even bij Madelon en wat andere mensen langs geweest.

Mijn vakantie zit er alweer bijna op. Er staat nog een leuk weekeind voor de deur en dan begint het aftellen voor mijn vertrek naar Nederland alweer. De tijd blijft hier voorbij vliegen en als ik er zo aan denk heb ik nog helemaal geen zin om naar huis te gaan! (Maar mama geen zorgen ik zal toch moeten!) Ik ga nog even genieten van mijn laatste twee weekjes hier en natuurlijk zal ik ook van deze weken nog een leuke blog schrijven!

  • 05 Mei 2014 - 23:18

    Marjan Den Butter:

    Je hebt wel een druk, maar leuke week achter de rug.
    Het is niet te geloven dat je alweer bijna terug komt. de tijd is voor bij gevlogen.
    Geniet van je laatste 2 weken!!

  • 06 Mei 2014 - 13:23

    :

    Jaa, de laatste weken moet je leuke dingen doen he! Het gaat zeker snel voorbij en ik zal ook echt nog wel even van genieten!

  • 06 Mei 2014 - 21:20

    Diny Van Zuilen:

    Hoi Eline met opa weer je verslag gelezen en er van genoten zo blijven we op de hoogte van je leven op Curacao Geniet nog maar even liefs van ons

  • 07 Mei 2014 - 13:28

    :

    Leuk om te horen! Daarvoor doe ik het ook! groetjes aan opa! Liefs Eline

  • 12 Mei 2014 - 20:55

    Erica:

    en dat je leuke blogs kan schrijven is zeker!!! Je beleeft leuke dingen en jaa...geniet deze laatste week nog maar en jaa..dan kan je terugkijken op een mooi en gaaf avontuur!!! Je bent een kanjer en jaa...zal fijn zijn om je weer een knuffel te geven!! geniet er nog effen van he!! xx

  • 12 Mei 2014 - 21:03

    Erica:

    en dat je leuke blogs kan schrijven is zeker!!! Je beleeft leuke dingen en jaa...geniet deze laatste week nog maar en jaa..dan kan je terugkijken op een mooi en gaaf avontuur!!! Je bent een kanjer en jaa...zal fijn zijn om je weer een knuffel te geven!! geniet er nog effen van he!! xx
    en jaa..dan lukt het me nu niet om te verzenden....???

  • 15 Mei 2014 - 22:10

    Oma Diny:

    Goede terug reis liefs oma en opa

  • 16 Mei 2014 - 13:25

    :

    dankuwel! ik ga vandaag nog even een keer knallen en dan zit het er echt al op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 5903

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Stage in Curacao!

Landen bezocht: