vertrek en aankomst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu vertrek en aankomst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu

vertrek en aankomst

Door: eline

Blijf op de hoogte en volg

22 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Jaaajaaa…. Daar zit ik dan in het Warme Curaçao. Het was nog een heel gedoe om hier te komen. Vrijdagmorgen om 9 uur zou mijn vliegtuig vertrekken. Mooi niet! Het koffiezetapparaat was kapot gegaan en kon niet gemaakt worden. Dit betekende dat het vliegtuig onklaar was voor vertrek. Ja wat nu? Na ongeveer een uur kregen we dan te horen dat we een ander toestel kregen, we moesten echter wel in dit vliegtuig blijven wachten want we mochten niet terug naar de wachtruimte op Schiphol. Na nog een uur in het vliegtuig gewacht te hebben werden we verplaatst (in het vliegtuig) naar een ander afgelegen deel van Schiphol. Hier werden onze koffers er uit gehaald en het andere vliegtuig klaar voor vertrek gemaakt. Eindelijk mochten we uit het vliegtuig en bij hoge uitzondering mochten we buitenom over het vliegveld naar het andere vliegtuig lopen. Eenmaal in het andere vliegtuig vertrokken we snel. We hadden meer brandstof gekregen, de wind was gunstiger geworden dus konden we harder vliegen. We vertrokken om half 1 (Nederlandse tijd) en kwamen uiteindelijk om (23.30 Nederlandse tijd) 7 uur hier, aan op het vliegveld van Curaçao.

Nadat ik een stempel in me paspoort had kon ik me koffers opwachten. Gelukkig had ik in Nederland op Schiphol al twee ander mede studenten ontmoet dus heb ik de reis niet alleen hoeven te maken. Toen we dan eindelijk weer buiten stonden zouden we opgehaald worden, alleen er was niemand te bekennen?! Eerst maar even geld wisselen en toen dat gedaan was kwam onze taxi. Deze bracht ons naar onze huisvestigingen. We zitten allemaal in dezelfde straat dus werden we tegelijk afgezet. Hier werd ik naar mijn kamer gebracht en heb ik mijn spullen gedropt. Daarna ben ik snel naar buiten gegaan waar ik mijn mede huisgenoten heb ontmoet. Ze waren verrast omdat ze niet wisten dat er nog iemand kwam. Er werd gezellig gekletst en ik kreeg wat te eten, het was inmiddels al wat uur geleden dat ik een maaltijd op had. Toen ik bijna klaar was kwamen me twee reisgenootjes. Met hun ben ik toen mee gegaan en hebben we nog wat gedronken en gegeten. Na gezellig gekletst te hebben en plannen voor morgen gemaakt te hebben gingen we allemaal naar huis en naar bed. De eerste nacht is natuurlijk altijd vreemd. Ik was wonder boven worden na 24 uur nog steeds niet moe en je hoort allemaal vreemde geluiden natuurlijk. Toch ben ik uiteindelijk lekker in slaap gevallen en was ik al weer veels te vroeg wakker van de warmte. Om 6 uur zie je het zonnetje al schijnen en de temperatuur is dag en nacht hoog. Na een lauwe douche (die toch echt heel lekker is) ben ik maar eens me blog gaan schrijven want ja, iedereen slaapt natuurlijk nog en alleen over straat gaan zwerven is niet handig!

Nou wat een verhaal en ik ben nog niet eens 48 uur verder! Gelukkig gaat alles goed en ben ik heel benieuwd naar me stage! Tot snel!



  • 23 Februari 2014 - 18:04

    Jaap:

    Leuk verhaal ondanks de vertraging van het vliegtuig.
    Zie uit naar het volgende verhaal.

  • 23 Februari 2014 - 20:30

    Erica:

    Waaha...!! leuk om te lezen en wat een geluk en gezelligheid dat je die andere meiden ontmoette!! En jaa..dat slapen...komt wel maar je bent er nu lekker en jaa..geniet lekker van het zonnetje en benieuwd naar je stage!! Lieve groetjes en pufpuf..het transport zal eens makkelijk gaan bij jou...hihi....

  • 25 Februari 2014 - 21:31

    Oma Diny:

    Hai Eline fijn om je reis verslag te lezen heb er van genoten en ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan is het geen trein dan is het een vliegtuig , maar je bent op de plaats van bestemming en zon elke dag . Geniet van je stage en wij hopen op mooie verslagen van je .
    Liefs van ons opa en oma

  • 25 Februari 2014 - 22:12

    :

    Hahaha jaa het achtervolgd me blijkbaar tot hier!

    Maar inderdaad elke dag lekker zon en op stage lekker de airco aan. Ik geniet hier zeker, heb me nog geen moment verveeld!

    Groetjes aan daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 5919

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Stage in Curacao!

Landen bezocht: