Wat een drukke weken! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu Wat een drukke weken! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu

Wat een drukke weken!

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2014 | Curaçao, Willemstad


In de twee weken na mijn laatste verslag heb ik alweer veel leuke dingen gedaan! Op stage ben ik erg druk met twee vaste Cliënten. Ik was druk bezig met mijn eindopdracht voorbereiden en plannen om deze ook uit te voeren. Verder heb ik vorige week niet veel bijzonders gedaan. maandag heb ik lekker op Saint Tropez gelegen en de rest van de week was ik erg druk met stage.

Vrijdag bestond Miles 4 jaar. Dit vonden ze reden voor een feestje dus zijn we hier even langs geweest. Dit was erg gezellig en daarna zijn we allemaal lekker naar bed gegaan. De volgende dag zou namelijk een hele drukke dag worden. Samen met Madelon ging ik kijken voor een barbecue. Omdat we ook bedacht hadden dat we in de avond gingen barbecueën moesten we natuurlijk ook boodschappen doen. Na een ochtendje zoet geweest te zijn, zijn we in de middag gaan lunchen bij Piasa Bieu. Hier kan je echt Antilliaans eten. Dit hebben we dan ook gedaan. We gingen Funchi eten. Dit is meel met mais en water. Erg lekker! Vervolgens zijn we nog even de stad in gegaan en hebben we een beetje gewinkeld. Na het winkelen was het tijd om ons voor te bereiden op de barbecue. En toen alles klaar stond hebben we ons omgekleed en zijn we naar de pier gelopen. Hier was ook strand en mag je gewoon barbecueën. Het was erg gezellig en naar afloop hadden we marshmallows!

Na de marshmallows hebben we de spulletjes opgeruimd en ons weer omgekleed om nog een avondje gezellig op stap te gaan! Na een gezellige avond gingen we op tijd naar huis. de volgende dag gingen Madelon, nog wat andere stagiaires en ik wakeborden op het Spaanse water! We gingen al vroeg weg en toen we daar aankwamen zijn we per bood naar een vlot gevaren. Hier verbleven we de hele dag. Op het vlot was muziek, een barbecue en de gelegenheid om te zwemmen. Tussendoor ging er steeds iemand wakeborden. Wakeborden vond ik super leuk om te doen! In het begin was het moeilijk maar daarna ging het erg goed! Na een lange dag op het water gezeten te hebben gingen we met zonsondergang weer naar huis. Eenmaal thuis aangekomen hadden Madelon en ik geen zin meer om te koken, dus zijn we Eef op gaan halen en gaan eten op het Wilhelminaplein. Na heerlijke Spareribs met frietjes zat onze buik weer vol! We gingen allemaal naar huis waar ik heerlijk heb geslapen. Tot de volgende morgen

De volgende morgen werd ik namelijk wakker met spierpijn. Ochoch wat deed dat zeer! Gelukkig was ik die dag nog vrij, kon ik even bijkomen! In de ochtend deed ik de was en toen ben ik naar Eef gelopen. Ik wou samen met haar mijn post ophalen, maar dat had zei al voor me gedaan! Ook zouden we samen gaan lunchen bij de Piasa Bieu, dus daarom gingen we daar heen. Dit keer at ik Stoba (Rundvlees op zijn Antilliaans). Na weer een heerlijke lunch gingen we weer naar huis. ’s middags ben ik lekker naar Saint Tropez gegaan waar ik heerlijk heb gelegen en in de avond heb ik lekker gekookt, daarna heb ik heerlijk geslapen! De spierpijn werd al minder, dacht ik….

De volgende morgen stond ik weer fris en fruitig (noujaa bijna fris en fruitig dan, de spierpijn was er nog steeds!!) klaar om naar stage te gaan! Op stage ben ik weer verder gegaan met mijn opdrachten en heb ik veel met de kinderen gedaan. Ook al ik thuiskwam heb ik elke dag nog doorgewerkt aan stage. Deze week sliep ik ook met Madelon in een huis. Zo was het elke avond gezellig. Dinsdag zijn we bij Sparkle een wrap met friet wezen en eten en hebben we woensdag lasagne gemaakt met Eef, Wouter, Jort en Jean-paul en donderdag avond pizza!

Woensdag was het ook filmavond op mijn stage. Er werd hier een film gedraaid over Autisme en hierbij wat vragen gesteld. Dit was nog in verband met Autisme Awereness day. Samen met Madelon ben ik hier heen geweest. Ik vond het erg leuk en interessant. Na afloop zijn we bij ‘Fro Yio’ gaan eten. Dit is bevroren Yoghurt die je zelf met van alles nog lekkerder kan maken! Dingen zoals saus, koekjes, fruit en snoep.

Donderdag avond zijn Madelon, Wouter en ik naar fort Nassau gelopen. Omdat dit dicht was zijn we uiteindelijk bij café Old Dutch terecht gekomen. Hier hebben we heerlijk wat gedronken en bittergarnituur gegeten!

Vrijdag was iedereen vrij vanwege goede vrijdag. Samen met Madelon ben ik wat dingen gaan regelen voor komende weken. Na een dag vol geregel, hebben we ‘s middags lekker niets gedaan. IN de avond zijn we samen met een collega van Madelon en een vriendin van de collega Sushi gaan eten. Dit had ik nog nooit op en was helemaal nieuw voor mij! Het was erg lekker en toen we klaar waren zijn we allemaal naar huis gegaan en ben ik lekker gaan slapen.

Volgende week staat er weer een drukke week op de planning!

(7 tot 18 april)

  • 25 April 2014 - 01:10

    Dorinde:

    Klinkt als het goede leven Eline! Heerlijk, geniet ervan & wat fijn dat je op zo'n geweldige plek kunt stagelopen! Liefs uit Waarder.

  • 25 April 2014 - 01:10

    Dorinde:

    Klinkt als het goede leven Eline! Heerlijk, geniet ervan & wat fijn dat je op zo'n geweldige plek kunt stagelopen! Liefs uit Waarder.

  • 25 April 2014 - 01:10

    Dorinde:

    Klinkt als het goede leven Eline! Heerlijk, geniet ervan & wat fijn dat je op zo'n geweldige plek kunt stagelopen! Liefs uit Waarder.

  • 25 April 2014 - 01:11

    Dorinde:

    (En ik was een beetje ongeduldig en nu staat m'n reactie er 3 keer, sorry hoor!

  • 25 April 2014 - 17:14

    Oma Diny:

    Hoi Eline samen met Opa je verhaal gelezen volgens ons ben je vierkant als je terug bent
    continu heerlijk eten en dan lekker uitbuiken aan het strand , (geintje) .
    Je hebt meer plezier dan werk maar het is je gegund , Geniet er van ,bedankt voor je leuke kaart .
    liefs van ons opa en oma

  • 27 April 2014 - 09:55

    Jaap:

    Hoi Eline,
    Wel kalm aan met al dat eten hè. Straks kom je nog vetgemest terug.
    Maar blijf lekker genieten meid het zij je gegund.

  • 27 April 2014 - 14:43

    :

    Ik heb het hier ook het heel erg naar me zin Dorinde! Helaas is het over 3 weken alweer afgelopen!

    En dat eten haha wonderbaarlijk ben ik tot nu toe 2 kilo afgevallen, misschien is het eten toch niet zo slecht, of doe ik gewoon zo veel dat ik het weer kwijt raak! Ik kan dus nog even lekker door blijven eten zonder enkele problemen!:D

    liefs vanuit het warme Curacao!

  • 04 Mei 2014 - 19:38

    Erica:

    waah....weer een gaaf verhaal en avontuur zeg....toppie en leeukk dat jullie het ook met elkaar gezellig hebben!! Suc6 met je opdrachten enne waah....spierpijn....xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 5912

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Stage in Curacao!

Landen bezocht: