Autisme Awareness month - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu Autisme Awareness month - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu

Autisme Awareness month

Blijf op de hoogte en volg

06 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Zondag zijn we met zijn 5en naar een heel mooi strand geweest Cas abao. Hier hebben we lekker in het zonnetje gelegen en heb ik samen met Madelon meer als een uur gesnorkeld. Wat was dat leuk om te doen! We hebben mooie vissen en zelfs twee pijlstaartroggen gezien! Een heerlijke dag!
Voor de rest van de week was het over met de rust. Al snel was de hele week volgepland met allemaal leuke dingen! Maandag was ik nog lekker vrij dus heb ik lekker op het strand gelegen en ’s avonds een heerlijke maaltijd gemaakt. In de avond en filmpje gekeken en toen was ik weer klaar voor een nieuwe drukke werk week! Op dinsdag was het al een drukke dag op stage. Het was erg leuk en we hebben met de kinderen muziek gemaakt. Wat blijft dat toch bijzonder! Elke keer geniet je dan zo van de kinderen hoe ze op muziek reageren en hoe goed ze muziek kunnen maken! Na werk tijd was het tijd om ons klaar te maken voor de volgende dag. Deze maand is het de maand van autisme. Afgelopen week was het zelfs de week van autisme. In deze maand word er extra aandacht besteed aan autisme op scholen en door het hele land zelfs over de hele wereld. Ook hier werd er veel aandacht aan besteed. Op woensdag 2 april hadden we een informatie markt over autisme. Deze moesten we voor gaan bereiden omdat we daar de volgende dag geen tijd meer voor hadden. Na het knutselen van een poster en het versieren van de werkplek zat mijn stagedag er op. Snel naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen en daarna snel naar huis om lekker te koken.
In de avond ben ik mee geweest met Madelon, Jean-Paul en Ritchie om te sporten. Madelon sport regelmatig in de week en vanavond was het een proefles dus gingen we mee. Eerst hebben we een half uur door Otrobanda gelopen omdat we de goede locatie niet konden vinden. Uiteindelijk hadden we het hotel gevonden waar de les gegeven werd en zijn we een half uurtje zwaar afgepeigerd. Helemaal gesloopt thuis gekomen en daar lekker gaan douchen en snel naar bed gegaan.

Op woensdag was het dan zo ver de lange dag begon. Ik was al vroeg op gestaan om de was te doen voordat ik naar stage ging zodat dit overdag lekker kon drogen. Toen de was klaar was ben ik naar stage gegaan en hebben we daar rustig aan gedaan. We deden vandaag geen taakjes met de kinderen. We gaven ze wat vrijheid om zelf te werken en te spelen. Toen de kinderen weg waren hebben we nog wat kleine laatste voorbereidingen gedaan voor de informatiemarkt die toen kon gaan beginnen! De informatiemarkt werd erg druk bezocht en zelfs de minister kwam nog even langs! Er waren kraampjes, er was een film, een workshop music-box en heel veel lekkere antilliaanse dingen om te eten! Ook konden de mensen vragen aan ons stellen. Na een lange vermoeiende dag van 12 uur zat het er dan op. De informatiemarkt was afgelopen en iedereen ging naar huis. Ik werd thuisgebracht door een collega omdat ze niet wilde dat ik met het busje naar huis ging. Eenmaal thuis heb ik nog even snel wat gegeten en de was opgevouwen en toen ben ik als een blok in slaap gevallen. Nog steeds een raadsel hoe want toen ik midden in de nacht wakker werd besefte ik dat alle lampen nog aan stonden, de ramen nog open waren de waaier nog aan stond. Snel alles uit en dicht gedaan en toen heerlijk verder geslapen!

Donderdag was het weer een drukke dag. Op stage was het rustig, iedereen was nog hartstikke moe van de vorige dag dus deden we het weer rustig aan. We hadden de kinderen schuim gegeven waar ze mee konden spelen. Als snel werden er leuke tekeningen gemaakt en liep iedereen met schuim op zijn neus rond! Na me stage dag heb ik boodschapjes gehaald en ben ik even langs het hoofdkantoor gelopen. Daarna heb ik nog even geskyped met het thuisfront en na het avondeten en even lekker een filmpje gekeken te hebben ben ik heerlijk gaan slapen.

Vrijdag was alweer de laatste dag van de week. Op stage was het weer een normale dag en na de kinderbespreking mocht ik naar huis. eenmaal thuis heb ik lekker gekookt en ben ik met Madelon naar de bioscoop geweest om kaartjes te halen voor het internationale filmfestival. Eenmaal terug heb ik samen met Jean-paul, Bas, Elise en Madelon nog even bij Sparkle lekkere nasi gegeten en daarna heb ik me klaargemaakt want vanavond gingen we met de locobus mee voor de verjaardag van Sasha. Wat was dit gezellig! De loco bus is een bus waar in gefeest word terwijl hij over het eiland rijdt. Toen we weer netjes thuis af werden gezet zijn we door gegaan naar café de tijd waar een Hollandse avond was! Ook dit was erg leuk! Even weer die Nederlandse gekkigheid! Na een avond vol plezier zijn we allemaal lekker naar bed gegaan en naar 3 uurtjes ging de wekker alweer voor een nieuwe dag! Samen met Madelon ben ik even de stad in geweest en daarna samen met Madelon en Ritchie naar Cabana beach. Hier lekker in het zonnetje gelegen, lekker geluncht en daarna weer op tijd naar huis. Naar het snelle avond eten werd ik mee gesleurd om naar Spring Brake te gaan. Dit is ook een feest op het strand waar ook allemaal spelletjes enz. gedaan werden. Na nog een gezellige avond ben ik lekker gaan slapen!

Inmiddels ben ik al weer over de helft van mijn stage en is het aftellen eigenlijk alweer een beetje begonnen. Toch blijf ik nog elke dag genieten en leer ik elke dag steeds weer een beetje meer! Kortom de tijd gaat hier echt veels te snel!

  • 06 April 2014 - 21:19

    Dorinde:

    Leuk hoor Eline, om al je belevenissen te lezen! De tijd vliegt en al die tijd ben je nog bezig ook, maar wat een ervaring doe je op met de kinderen en het leven op curacao, heel gaaf! Blijven genieten, liefs :)


  • 06 April 2014 - 23:04

    Mama:

    Eline wat een leuk reisverslag heb je weer geschreven en goed dat ik hem ook lees want dan kom je nog eens achter wat je vergeten was om te vertellen haha.lief mama en blijf ( leren) en
    genieten hè.

  • 07 April 2014 - 03:07

    :

    jaaa super leuk dorinde!

    en mama neee ik vergeet niets te vertellen, soms heb ik daar gewoon even geen tijd voor en anders is het niet leuk om dit te lezen:P

    ik blijf zowiso genieten en leren!

  • 08 April 2014 - 21:01

    Omadiny :

    hoi Eline wat een drukke week heb je gehad maar wel erg leuk er is een ding wat je goed leert zonnen en uitgaan , maar je hebt gelijk geniet er van . Lieve groetjes van ons oma en opa

  • 04 Mei 2014 - 19:33

    Erica:

    wwahah...wat weer vreselijke leuke avonturen schrijf je op en beleef...waah....geniet nog lekker dame, want het is al weer een maand verder....grrr....ben een beetje laks geweest....xxxx van ons he!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5929

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Stage in Curacao!

Landen bezocht: