Een verrassende week! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu Een verrassende week! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elinesteenbergen - WaarBenJij.nu

Een verrassende week!

Blijf op de hoogte en volg

31 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Deze week begon weer als een groot avontuur!

Omdat ik hier stage loop voor een langere periode moet ik een stempel voor in mijn paspoort hebben. Deze moet je ophalen bij de immigratiedienst. De maandag na dat ik was aangekomen hier had ik al veel formulieren in gevuld en deze waren opgestuurd en gelezen dus ik mocht mijn stempel op gaan halen. Na vorige week een mislukte poging gedaan te hebben ging ik deze week alleen op pad. Maandagochtend om 8 uur zat ik in het busje naar de immigratiedienst. Niet wetend waar ik op het eiland terecht zou komen. Het busje zette me keurig netjes af voor de immigratiedienst en toen ik een nummertje getrokken had, was het tijd om te wachten. Na een uurtje was ik aan de beurt. Ze zocht mijn naam op en ik kreeg de stempel, nu mag ik legaal stagelopen hier en is het makkelijker om het land in en uit te gaan als ik eventueel nog ergens op vakantie wil. Met de stempel op zak ben ik weer richting huis gegaan. Onderweg naar huis nog even boodschappen gedaan en toen ben ik naar het hoofdkantoor geweest. Ik heb al een aantal weken een flinke hoest waar ik graag even een dokter na wou laten kijken omdat het steeds erger werd. Wereld stage is meteen met mij naar de dokter gegaan en ook hier mocht ik weer een nummertje trekken en wachten. Toen ik aan de beurt was hoefde ik niet uitte leggen hij hoorde me al hoesten en verklaarde me voor gek dat ik nu pas langs was gekomen. Ik kreeg 2 antibioticakuren en dan moest het over gaan. Hopen op het beste!
Na het doktersbezoek ben ik me medicijnen op gaan halen en toen ben ik lekker welverdiend naar het strand gegaan. Hier ben ik heerlijk bijgekomen van mijn mini trip over het eiland en ’s avonds lekker gekookt en een filmpje gekeken.

De rest van de week was het weer drukte op stage. Aan het begin van de week voelde ik me nog niet erg lekker door de antibiotica en het hoesten, het leek erger te worden in plaats van minder.. Gelukkig werd het later in de week beter. Ik hoefde deze week geen opdrachten te doen maar we hadden het druk met de kinderen en taakjes. Volgende week is het de week van autisme dus moesten we veel dingen voorbereiden. Gelukkig was het de hele week gezellig en heb ik weer veel nieuwe dingen leren eten! Voor ik het wist was ook deze week alweer voorbij. Vrijdagavond zijn we naar Full Moon geweest. Dit is een feest op het strand. Omdat we allemaal erg moe waren zijn we op tijd naar huis gegaan en heb ik zaterdag weer lekker op het strand gelegen en daar wat aan mijn huiswerk gewerkt. Zaterdag avond ben ik met Eef en Madelon een drankje gaan drinken en wat gaan eten bij een tapas bar in Otrobanda. We zaten daar erg gezellig op een pleintje en er was live muziek. Na een gezellige avond zijn we naar huis gegaan en ben ik lekker gaan slapen.

Het was weer een korte week en de tijd blijft hier voorbij vliegen! Volgende week staat er een drukke week op de planning, maar dat horen jullie allemaal volgende week weer!

  • 01 April 2014 - 22:02

    Oma Diny :

    hai Eline hoop dat je al weer een stukje beter voelt En ja met antibiotica voel je de eerste dagen niet zo prettig maar daarna moet het vlug over zijn (ervaring ) , neem maar veel vitamientjes het eiland heeft genoeg fruit te bieden . Hier alles goed , wat zal jij rijk aan ervaringen terug komen verheug me nu al op je verhalen . Liefs van ons Opa en Oma.

  • 02 April 2014 - 19:53

    :

    Hallo opa en oma!

    Ja ik zit nu al vol met verhalen! Ik ben inmiddels klaar met de antibiotica maar het is nog niet helemaal over... gister stond ik op het punt nog een keertje naar de huisarts te gaan maar heb besloten het nog even aan te kijken of het nu uit zichzelf rustiger word of dat het toch weer toe gaat nemen. (hopen op het eerste) Fruit eet ik hier meer als voldoende. Om de hoek is de fruitmarkt het is goedkoop en het is super lekker! Gelukkig dat daar ook alles goed gaat, fijn om te horen!

    Liefs Eline

  • 02 April 2014 - 20:45

    Erica:

    Ggrrr..wat balen zeg van die hoest...hardnekkig hoor...ggrrr...hoop uiteraard dat het nu al wat beter gaat door de antibiotica.....leuk wel dat je blijft genieten en dat je stage ook nog leuk is/leuker wordt.....blijf lekker genieten van je vrije tijd en de zon enne dan...hou je haaks, lieve groetjes van ons allen!! xx

  • 03 April 2014 - 18:43

    :

    jaaa ppff hardnekkig is die zeker! Nog altijd niet helemaal weg maar heb het idee dat het minder begint te worden. Op stage heb ik het echt enorm naar me zin en ik denk dat dat ook wel zo blijft! Genieten blijf ik zeker doen elkedag zelfs een beetje meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 5923

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 Februari 2014 - 18 Mei 2014

Stage in Curacao!

Landen bezocht: